۱۳۹۴ آذر ۲۱, شنبه

ایران- یادواره شهیدان خرمدره، پروین کریمخانی - زهره یوسفی - مریم همدانی - کریم طاهری - یحیی مرسلی و حسن احمد خانی

ایران-همزمان باسی وچهارمین سالروز شهادتشان یادواره شهیدان خرمدره، پروین کریمخانی - زهره یوسفی - مریم همدانی - کریم طاهری - یحیی مرسلی و حسن احمد خانی

نامت پرنده اي ست که يک روز
از آشيانه سوخته ي خون ريخته
پرواز مي کند
پر مي کشد بسوي افق هاي تابناک
پر مي کشد به جنگل
پر مي کشد به دشت
پر مي کشد بشانه ي صبحي گسسته بال
صبحي شکسته باسم آتشگون
در حلق شب

هراّي بازگشت


یاد جمعی از شهدای مجاهد خلق که در چنین روزی 20 اذر 1360 در زنجان تیر باران شدند را گرامی میداریم و با انها عهد میبندیم که تا به اخر تحقق ازادی در ایران است را دنبال کنیم
 از جمله مجاهدین شهید سرفرازان پروین کریمخانی - زهره یوسفی - مریم همدانی - کریم طاهری - یحیی مرسلی و حسن احمد خانی .

مجاهد شهید پروین کریمخانی و جمعی از خواهران مجاهد در تظاهرات مادران در 7 اردیبهشت 1360 در زنجان دستگیر شدند و در 20 اذر 1360 تیرباران شدند .

مجاهد شهید کریم طاهری از خاک خوبان خرمدره . تیرباران/8/20 1360 زنجان.
کریم نوجوانی بود که با ارمانهای سازمان از همان دوران تظاهرات های ضد دیکتاتوری سلطنتی اشنا بود و در تضاهراتها فعالانه شرکت میکرد . بعد از سرنگونی دیکتاتوری سلطنتی در تشکیلات سازمان در شهر مجاهد پرور خرمدره فعالیت خودش را به طور فعال ادامه داد و به یک مجاهد تمام وقت حرفه ای تبدیل شد . او در بخش دانش اموزی در بخش وتوزیع نشریه مجاهد نقش فعالی ایفا میکرد . در حدی که امار نشریه مجاهد در هر شماره به 500 عدد هم رسیده بود . او در سایر فعالیت های تبلیغاتی افشاگرانه فعال بود. عشق و ایمان او به سازمان بخصوص به برادر مسعود بسیار عمیق و محکم بود صداقت و پاکبازی و یکرنگی و صمیمیت او پیش همه چشمگیر بود.
 بعد از اعدام اش مجاهد شهید حمید کلانتری یک بار گفت خدا هم دلش نمی امد کریم را بکشد . از پاکی و یکرنگی او میگفت .. شهادت او همه متاثر کرده بود.
یک روز که ما را از مدرسه اخراج کردند با خوشحالی امدیم پیش مجاهد شهید حسن بوشی که مسئول ما و شهر ما بود با خنده و خوشحالی گفتیم دیگه اخراج شدیم و مدرسه نمیرویم و تمام وقت شدیم حسن خندید و گفت خدا را ببین خودشان خودشان را حرفه ای میکنند ( منظورش این بود که زمان شاه چقدر کار و زمان میکشید تا یک نفر حرفه ای بشود ) .
کریم در کار و انجام مسئولیتهایش سر از پا نمیشناخت در عین حال بسیار ارام و متین و پر صلابت بود .
 بعد از اینکه برای سخنرانی اینده انقلاب به تهران رفت وبرای اولین بار رهبرمقاومت آقای مسعود رجوی را از نزدیک دید  دنیاش عوض شده بود . کریم در ادامه فعالیتهایش به زنجان منتقل شد و بعد از 30 خرداد دستگیر و در زنجان تیر باران شد .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر